19 kwi Sprawozdanie finansowe za rok 2014
Fundacja Pomocy Poszkodowanym Funkcjonariuszom i Pracownikom Państwowej Straży Pożarnej
oraz Członkom Ich Rodzin „SOLIDARNI” Sprawozdanie z działalności za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2014r.
Warszawa, kwiecień 2015r.
Podstawy prawne
- Ustawa z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach /Dz.U. z 1991 r. Nr 46, poz. 203 ze zm./
- Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 8 maja 2001 r. w sprawie ramowego zakresu sprawozdania z działalności fundacji /Dz.U. 2001 Nr 50, poz. 529/
- Statut Fundacji tj. z dnia 27 listopada 2014r.
- Regulamin Fundacji w spr. zasad przyznawania pomocy statutowej
Fundacja Pomocy Poszkodowanym Funkcjonariuszom i Pracownikom Państwowej Straży Pożarnej oraz Członkom Ich Rodzin „SOLIDARNI”.
Siedziba (Biuro Fundacji) mieści się w pok. 24b budynku nr 4 Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie. Adres Fundacji podano poniżej, w pkt 3.
3. Aktualny adres do korespondencji:
Adres: 00-463 Warszawa, ul. Podchorążych 38
Tel./Fax: 22-52-33-024, fax: 22-52-33-034, kom: 535-961-881
www: http://fundacjapsp.org.pl
4. Adres poczty elektronicznej (e-mail)
E-mail: biuro@fundacjapsp.pl
5. Numer i data wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym
Nr KRS: 0000430164
Data wpisu: 4 września 2012r.
Data aktualizacji: 24 września 2014r.
6. Statystyczny numer identyfikacyjny w systemie REGON oraz NIP
REGON: 146293150
NIP: 7010357032
7. Dane dotyczące członków Zarządu Fundacji
W okresie objętym sprawozdaniem, nastąpiła zmiana na funkcji Prezesa Zarządu Fundacji. Uchwałą nr 3/2014 z dn. 15.04.2014r. Rada Fundacji przyjęła rezygnację dotychczasowego Prezesa p.Piotra Chmielarza, zgodnie z jego wnioskiem z dnia 26 marca 2014r.
Jednocześnie Rada Fundacji podejmując uchwale nr 4/2014 z dn. 15.04.2014r. powołała do pełnienia tej funkcji na okres od dnia 16.04.2014r. do końca kadencji obecnego Zarządu p.Marka Garniewicza.
W związku z powyższym skład Zarządu Fundacji należy rozdzielić na 2 okresy:
7.1.Skład Zarządu Fundacji w okresie 01.01.2014r. ÷ 15.04.2014r.
Prezes Zarządu………………………………………………………. Piotr Julian CHMIELARZ
Wiceprezes Zarządu………………………………………………………. Piotr Ignacy CIOSEK
Wiceprezes Zarządu…………………………………………………. Oktawiusz ŻEBROWSKI
Członek Zarządu…………………………………………………………….. Tomasz PODOLSKI
Członek Zarządu…………………………………………………….. Jacek Walenty PIWIŃSKI
Członek Zarządu………………………………………………………….. Marek GARNIEWICZ
7.2.Skład Zarządu Fundacji w okresie 16.04.2014r. ÷ 31.12.2014r.
Prezes Zarządu…………………………………………………………….. Marek GARNIEWICZ
Wiceprezes Zarządu………………………………………………………. Piotr Ignacy CIOSEK
Wiceprezes Zarządu…………………………………………………. Oktawiusz ŻEBROWSKI
Członek Zarządu…………………………………………………………….. Tomasz PODOLSKI
Członek Zarządu…………………………………………………….. Jacek Walenty PIWIŃSKI
Członek Zarządu…………………………………………………….. Piotr Julian CHMIELARZ
W okresie objętym niniejszym sprawozdaniem miały miejsce istotne zmiany w Statucie Fundacji. W dniu 25 czerwca 2014r. Zarząd podjął uchwałę nr 14/2014, w której zawnioskował do Rady Fundacji o podjęcie stosownych działań mających na celu zmianę Statutu Fundacji:
- 8 ust. 1 poprzez dodanie słowa „społecznej” miał otrzymać brzmienie: „1) niesienie pomocy społecznej w formie materialnej i finansowej”; co nadaje właściwy kierunek udzielanej pomocy, de facto zgodny z jej charakterem;
- 31 pkt 1 otrzymując brzmienie: „1) ocena sprawozdań przygotowanych przez Zarząd Fundacji, o których mowa w § 24 ust. 6;” porządkował sytuację prawną, w miejsce dotychczasowego odwołania do nieistniejącego zapisu w Statucie;
- 25 ust. 1 poprzez proponowaną zmianę w brzmieniu: „1. Oświadczenia woli w imieniu Zarządu Fundacji, z zastrzeżeniem ust. 2, składają dwaj członkowie Zarządu działający łącznie.” miał za zadanie zwiększenie efektywności działania Zarządu poprzez likwidację wymogu uczestnictwa Prezesa w każdym przejawie działalności Fundacji.
W związku z proponowanymi zmianami Rada Fundacji podjęła stosowną uchwałę (nr 7/2014) na najbliższym zebraniu w dniu 24 września 2014r., która to uchwała, zgodnie z wnioskiem Zarządu stała się podstawą do złożenia w dniu 30.09.2014r. wniosku do właściwego Sądu Rejonowego m.st. Warszawy o dokonanie zmian w KRS.
Początkowo, w dniu 30.10.2014r. Sąd wydał postanowienie akceptujące wnioskowane zmiany za wyjątkiem zmian w §8 Statutu. Po złożeniu stosownego protestu, w dniu 27 listopada 2014r. Sąd – uwzględniając zażalenie – wydał kolejne postanowienie dokonujące tym razem zmian w §8 Statutu zgodnie ze złożonym wnioskiem.
W związku z powyższym uległ zmianie charakter udzielanej pomocy przez Fundację, uzyskując status pomocy społecznej.
8.1.Cele statutowe Fundacji (w brzmieniu Statutu od dnia 27.11.2014r.)
Prowadzenie działalności społecznie użytecznej dla dobra funkcjonariuszy pożarnictwa, pracowników, emerytów i rencistów Państwowej Straży Pożarnej, zwanej dalej w skrócie PSP, oraz członków ich rodzin, a w szczególności:
1) niesienie pomocy społecznej w formie materialnej i finansowej:
- a) poszkodowanym w wyniku zdarzenia losowego,
- b) poszkodowanym, którzy doznali trwałej lub częściowej utraty zdrowia w wyniku choroby lub wypadku,
- c) wdowom (wdowcom) i dzieciom osieroconym przez strażaków, którzy zginęli w czasie pełnienia służby, a ich rodziny pozostają w trudnych warunkach materialnych i życiowych,
- d) osobom niepełnosprawnym poszkodowanym w służbie,
2) podejmowanie i wspieranie działań w zakresie upowszechniania profilaktyki zdrowotnej wśród funkcjonariuszy i pracowników PSP,
3) podejmowanie i wspieranie działań w zakresie szerzenia oświaty i wspierania nauki wśród dzieci osieroconych przez strażaków, którzy zginęli w czasie pełnienia służby,
4) podejmowanie i wspieranie działań w zakresie szerzenia idei wolontariatu,
5) działalność społeczna polegająca na podejmowaniu przedsięwzięć na rzecz popularyzacji celów Fundacji.
9. Zasady, formy i zakres działalności statutowej
W okresie sprawozdawczym pomoc statutowa Fundacji opierała się na Regulaminie w sprawie zasad korzystania i przyznawania pomocy ze środków finansowych Fundacji przeznaczonych na pomoc dla poszkodowanych funkcjonariuszy i pracowników Państwowej Straży Pożarnej oraz członków ich rodzin. Zgodnie z postanowieniami §1 Regulaminu pomocy udzielano w udokumentowanych przypadkach losowych w rozumieniu ust.2.
Formy przyznanej pomocy statutowej:
- bezzwrotne zapomogi finansowe: dla 103 osób, na kwotę 425 900,-zł
- sfinansowanie przez Fundację usług medycznych, leków specjalistycznych, sprzętu rehabilitacyjnego, protez i innych materiałów i środków sanitarnych: dla 34 osób. na kwotę 208 913,-zł
- częściowe sfinansowanie przez Fundację kosztów niezbędnych do zamieszkania w domu po pożarze: dla 1 osoby, na kwotę 10 000,-zł
- zakup przez Fundację na środki trwałe, a następnie przekazanie w użytkowanie Beneficjentów specjalistycznego sprzętu rehabilitacyjnego: dla 4 osób, na kwotę 35`745,-zł
Przyznawana pomoc miała zatem charakter finansowy i materialny. W 24 przypadkach stosowano łącznie formę zapomogi i sfinansowania usług ( ze środków Fundacji, natomiast wobec 3 osób zastosowano łącznie formę zapomogi i przekazania w użytkowanie uprzednio zakupionego przez Fundację sprzętu specjalistycznego.
Zwrócić uwagę należy, że mowa jest o pomocy przyznawanej na posiedzeniach Zarządu. Wartość faktycznie wykorzystanej pomocy (zob.: 15.1. na str. 11) może się różnić od kwot podanych powyżej. Należy to tłumaczyć faktem, iż w okresie sprawozdawczym w m-cu styczniu realizowano pomoc przyznaną w roku 2013, natomiast część pomocy przyznanej w listopadzie i grudniu doczekała się realizacji w roku 2015.
10. Realizacja celów statutowych Fundacji w 2014r.
Realizacja zadań statutowych w okresie sprawozdawczym odbyła się na 7 zebraniach (29÷30 stycznia, 25÷27 marca, 23÷24 kwietnia, 24÷25 czerwca, 15÷16 września, 12÷14 listopada oraz 17÷18 grudnia 2014 r.), co czyni zadość wymogom statutowym (nie rzadziej, niż raz na kwartał). Ogółem rozpatrzono 111 wniosków o przyznanie pomocy, z czego 6 dotyczyło Wnioskodawców nie ubezpieczonych przez podmioty wymienione w § 5 Regulaminu Fundacji w sprawie zasad korzystania i przyznawania pomocy.
10.1.Przyznane zapomogi finansowe
10.1.1. Funkcjonariuszom i pracownikom (w tym emerytom i rencistom) PSP, którzy doznali trwałej lub częściowej utraty zdrowia w wyniku choroby lub wypadku
Lp. | Województwo | Beneficjent | pomoc | Nr wniosku | data przyznania |
1. | dolnośląskie | Grzegorz | 2 200 zł | 089.U | 14.11.2014 |
2. | dolnośląskie | Janina | 6 000 zł | 022.U | 27.03.2014 |
3. | dolnośląskie | Krystian | 2 200 zł | 019.U | 27.03.2014 |
4. | łódzkie | Aleksandra | 2 200 zł | 096.U | 14.11.2014 |
5. | łódzkie | Andrzej | 2 200 zł | 017.U | 27.03.2014 |
6. | łódzkie | Dariusz | 3 500 zł | 079.U | 14.11.2014 |
7. | łódzkie | Krzysztof | 5 000 zł | 025.U | 27.03.2014 |
8. | łódzkie | Marek | 5 000 zł | 044.U | 25.06.2014 |
9. | łódzkie | Michał | 6 000 zł | 023.U | 27.03.2014 |
10. | łódzkie | Wojciech | 3 500 zł | 061.U | 16.09.2014 |
11. | małopolskie | Jarosław | 5 000 zł | 063.U | 16.09.2014 |
12. | małopolskie | Marian | 5 000 zł | 003.N | 16.09.2014 |
13. | małopolskie | Piotr | 2 200 zł | 073.U | 14.11.2014 |
14. | małopolskie | Zbigniew | 6 000 zł | 036.U | 25.06.2014 |
15. | mazowieckie | Alicja | 4 000 zł | 103.U | 14.11.2014 |
16. | mazowieckie | Daniel | 5 000 zł | 104.U | 14.11.2014 |
17. | mazowieckie | Marcin | 2 200 zł | 081.U | 14.11.2014 |
18. | mazowieckie | Marek | 4 000 zł | 083.U | 14.11.2014 |
19. | mazowieckie | Piotr | 1 500 zł | 105.U | 14.11.2014 |
20. | mazowieckie | Zdzisław | 3 000 zł | 006.U | 30.01.2014 |
21. | opolskie | Paweł | 2 200 zł | 085.U | 14.11.2014 |
22. | opolskie | Waldemar | 3 500 zł | 047.U | 25.06.2014 |
23. | pomorskie | Ireneusz | 2 200 zł | 001.N | 30.01.2014 |
24. | pomorskie | Jacek | 2 500 zł | 008.U | 30.01.2014 |
25. | pomorskie | Jarosław | 2 200 zł | 011.U | 27.03.2014 |
26. | pomorskie | Kamil | 4 000 zł | 100.U | 14.11.2014 |
27. | śląskie | Rafał | 4 500 zł | 048.U | 25.06.2014 |
28. | śląskie | Robert | 2 200 zł | 021.U | 27.03.2014 |
29. | świętokrzyskie | Jerzy | 2 200 zł | 091.U | 14.11.2014 |
30. | wielkopolskie | Sławomir | 5 000 zł | 043.U | 25.06.2014 |
31. | zachodniopomorskie | Andrzej | 2 200 zł | 026.U | 27.03.2014 |
32. | zachodniopomorskie | Jarosław | 5 000 zł | 098.U | 14.11.2014 |
33. | zachodniopomorskie | Łukasz | 4 500 zł | 032.U | 25.06.2014 |
34. | zachodniopomorskie | Marcin | 4 500 zł | 046.U | 25.06.2014 |
35. | zachodniopomorskie | Marcin | 5 000 zł | 092.U | 14.11.2014 |
36. | zachodniopomorskie | Sławomir | 2 200 zł | 095.U | 14.11.2014 |
37. | zachodniopomorskie | Stanisław | 2 200 zł | 050.U | 16.09.2014 |
38. | zachodniopomorskie | Stanisław | 2 200 zł | 077.U | 14.11.2014 |
39. | zachodniopomorskie | Tomasz | 10 000 zł | 028.U | 27.03.2014 |
40. | zachodniopomorskie | Tomasz | 2 200 zł | 099.U | 14.11.2014 |
41. | zachodniopomorskie | Wiesław | 6 000 zł | 027.U | 27.03.2014 |
10.1.2. Dzieciom funkcjonariuszy i pracowników PSP, które doznały trwałej lub częściowej utraty zdrowia w wyniku choroby lub wypadku
Lp. | Województwo | Beneficjent | pomoc | Nr
wniosku |
data przyznania |
1. | dolnośląskie | Dawid | 4 000 zł | 006.N | 14.11.2014 |
2. | kujawsko-pomorskie | Antoni | 6 000 zł | 059.U | 16.09.2014 |
3. | kujawsko-pomorskie | Dominika | 1 000 zł | 001.U | 30.01.2014 |
4. | kujawsko-pomorskie | Kamil | 2 000 zł | 051.U | 16.09.2014 |
5. | kujawsko-pomorskie | Mariusz | 5 000 zł | 070.U | 14.11.2014 |
6. | łódzkie | Agata | 7 500 zł | 039.U | 25.06.2014 |
7. | łódzkie | Jan | 7 500 zł | 039.U | 25.06.2014 |
8. | łódzkie | Kamil | 5 000 zł | 016.U | 27.03.2014 |
9. | małopolskie | Aleksandra | 5 500 zł | 034.U | 25.06.2014 |
10. | małopolskie | Błażej | 10 000 zł | 020.U | 27.03.2014 |
11. | małopolskie | Igor | 2 200 zł | 005.U | 30.01.2014 |
12. | małopolskie | Jakub | 5 000 zł | 101.U | 14.11.2014 |
13. | małopolskie | Julian | 5 000 zł | 004.U | 30.01.2014 |
14. | małopolskie | Michalina | 6 000 zł | 035.U | 25.06.2014 |
15. | małopolskie | Piotr | 6 000 zł | 055.U | 16.09.2014 |
16. | małopolskie | Tymoteusz | 6 000 zł | 049.U | 16.09.2014 |
17. | małopolskie | Weronika | 2 200 zł | 078.U | 14.11.2014 |
18. | mazowieckie | Dominik | 3 000 zł | 014.U | 27.03.2014 |
19. | mazowieckie | Jakub | 6 000 zł | 084.U | 14.11.2014 |
20. | mazowieckie | Krzysztof | 3 000 zł | 033.U | 25.06.2014 |
21. | mazowieckie | Mateusz | 5 000 zł | 065.U | 16.09.2014 |
22. | mazowieckie | Patryk | 3 000 zł | 014.U | 27.03.2014 |
23. | mazowieckie | Paulina | 4 000 zł | 007.U | 30.01.2014 |
24. | mazowieckie | Wojciech | 4 500 zł | 040.U | 25.06.2014 |
25. | opolskie | Joanna | 5 000 zł | 018.U | 27.03.2014 |
26. | opolskie | Magdalena | 3 500 zł | 076.U | 14.11.2014 |
27. | podkarpackie | Filip | 2 250 zł | 068.U | 14.11.2014 |
28. | podkarpackie | Magdalena | 2 250 zł | 068.U | 14.11.2014 |
29. | podkarpackie | Marcin | 2 200 zł | 072.U | 14.11.2014 |
30. | podlaskie | Kamil | 3 500 zł | 031.U | 25.06.2014 |
31. | pomorskie | Dariusz | 2 200 zł | 030.U | 25.06.2014 |
32. | pomorskie | Fabian | 5 000 zł | 003.U | 30.01.2014 |
33. | pomorskie | Mateusz | 3 500 zł | 002.U | 30.01.2014 |
34. | pomorskie | Patrycja | 2 200 zł | 045.U | 25.06.2014 |
35. | śląskie | Zuzanna | 1 000 zł | 041.U | 25.06.2014 |
36. | świętokrzyskie | Aleksandra | 5 000 zł | 054.U | 16.09.2014 |
37. | warmińsko-mazurskie | Emilia | 6 000 zł | 015.U | 27.03.2014 |
38. | wielkopolskie | Alicja | 4 000 zł | 088.U | 14.11.2014 |
39. | wielkopolskie | Ilona | 5 000 zł | 024.U | 27.03.2014 |
40. | wielkopolskie | Justyna | 4 000 zł | 012.U | 27.03.2014 |
41. | wielkopolskie | Otylia | 3 000 zł | 038.U | 25.06.2014 |
42. | wielkopolskie | Tomasz | 10 000 zł | 052.U | 16.09.2014 |
43. | zachodniopomorskie | Rafał | 11 000 zł | 071.U | 14.11.2014 |
10.1.3. Współmałżonkom funkcjonariuszy i pracowników PSP, którzy doznali trwałej lub częściowej utraty zdrowia w wyniku choroby lub wypadku
Lp. | Województwo | Beneficjent | pomoc | Nr
wniosku |
data
przyznania |
1. | dolnośląskie | Aleksandra | 2 200 zł | 086.U | 14.11.2014 |
2. | dolnośląskie | Monika | 2 200 zł | 090.U | 14.11.2014 |
3. | kujawsko-pomorskie | Violetta | 1 000 zł | 010.U | 27.03.2014 |
4. | kujawsko-pomorskie | Wioletta | 2 000 zł | 051.U | 16.09.2014 |
5. | łódzkie | Dorota | 3 500 zł | 062.U | 16.09.2014 |
6. | łódzkie | Ewa | 5 000 zł | 013.U | 27.03.2014 |
7. | łódzkie | Justyna | 10 000 zł | 053.U | 16.09.2014 |
8. | łódzkie | Małgorzata | 2 200 zł | 029.U | 25.06.2014 |
9. | łódzkie | Małgorzata | 1 000 zł | 067.U | 14.11.2014 |
10. | małopolskie | Anna | 5 000 zł | 074.U | 14.11.2014 |
11. | mazowieckie | Sylwia | 5 000 zł | 080.U | 14.11.2014 |
12. | opolskie | Hanna | 6 000 zł | 102.U | 14.11.2014 |
13. | podkarpackie | Elżbieta | 2 200 zł | 069.U | 14.11.2014 |
14. | pomorskie | Ewa | 2 000 zł | 002.N | 27.03.2014 |
15. | pomorskie | Jolanta | 2 200 zł | 082.U | 14.11.2014 |
16. | pomorskie | Monika | 10 000 zł | 037.U | 25.06.2014 |
17. | wielkopolskie | Sylwia | 2 200 zł | 042.U | 25.06.2014 |
10.1.4. Funkcjonariuszom i pracownikom (w tym emerytom i rencistom) PSP poszkodowanym w wyniku wypadków losowych
Lp. | Województwo | Beneficjent | pomoc | Nr
wniosku |
data
przyznania |
1. | opolskie | Piotr | 10 000 zł | 057.U | 16.09.2014 |
2. | zachodniopomorskie | Ryszard | 5 000 zł | 009.U | 30.01.2014 |
10.2. Przyznana pomoc w postaci zakupu usług medycznych i innych, lekarstw, środków opatrunkowych itp.
10.2.1. Funkcjonariuszom i pracownikom (w tym emerytom i rencistom) PSP, którzy doznali trwałej lub częściowej utraty zdrowia w wyniku choroby lub wypadku
Lp. | Województwo | Beneficjent | pomoc | Nr
wniosku |
data
przyznania |
1. | łódzkie | Aleksandra | 4 400 zł | 096.U | 14.11.2014 |
2. | łódzkie | Dariusz | 10 000 zł | 079.U | 14.11.2014 |
3. | łódzkie | Marcin | 4 000 zł | 093.U | 14.11.2014 |
4. | łódzkie | Marek | 25 000 zł | 044.U | 25.06.2014 |
5. | łódzkie | Rafał | 8 500 zł | 066.U | 16.09.2014 |
6. | mazowieckie | Alicja | 2 795 zł | 103.U | 14.11.2014 |
7. | mazowieckie | Daniel | 2 470 zł | 104.U | 14.11.2014 |
8. | mazowieckie | Marcin | 5 000 zł | 081.U | 14.11.2014 |
9. | mazowieckie | Marianna | 2 795 zł | 005.N | 14.11.2014 |
10. | mazowieckie | Michał | 3 878 zł | 004.N | 14.11.2014 |
11. | mazowieckie | Piotr | 5 000 zł | 105.U | 14.11.2014 |
12. | podlaskie | Jakub | 4 800 zł | 064.U | 16.09.2014 |
13. | pomorskie | Kamil | 5 000 zł | 100.U | 14.11.2014 |
14. | wielkopolskie | Grzegorz | 1 900 zł | 094.U | 14.11.2014 |
15. | zachodniopomorskie | Jarosław | 3 300 zł | 098.U | 14.11.2014 |
16. | zachodniopomorskie | Sławomir | 5 000 zł | 095.U | 14.11.2014 |
17. | zachodniopomorskie | Tomasz | 10 980 zł | 028.U | 18.12.2014 |
10.2.2. Dzieciom funkcjonariuszy i pracowników PSP, które doznały trwałej lub częściowej utraty zdrowia w wyniku choroby lub wypadku
Lp. | Województwo | Beneficjent | pomoc | Nr
wniosku |
data
przyznania |
1. | kujawsko-pomorskie | Antoni | 4 000 zł | 059.U | 16.09.2014 |
2. | lubelskie | Michał | 5 000 zł | 056.U | 16.09.2014 |
3. | małopolskie | Piotr | 10 000 zł | 055.U | 16.09.2014 |
4. | małopolskie | Weronika | 750 zł | 078.U | 14.11.2014 |
5. | mazowieckie | Ewa | 9 200 zł | 060.U | 16.09.2014 |
6. | mazowieckie | Mateusz | 10 000 zł | 065.U | 16.09.2014 |
7. | mazowieckie | Wojciech | 5 500 zł | 040.U | 25.06.2014 |
8. | opolskie | Magdalena | 3 500 zł | 076.U | 14.11.2014 |
9. | podkarpackie | Marcin | 5 500 zł | 072.U | 14.11.2014 |
10. | podlaskie | Kamil | 9 800 zł | 075.U | 14.11.2014 |
11. | pomorskie | Dariusz | 5 200 zł | 030.U | 25.06.2014 |
12. | pomorskie | Patrycja | 7 000 zł | 045.U | 25.06.2014 |
13. | śląskie | Kamil | 4 000 zł | 058.U | 16.09.2014 |
14. | śląskie | Karolina | 8 250 zł | 087.U | 14.11.2014 |
15. | świętokrzyskie | Aleksandra | 5 000 zł | 054.U | 16.09.2014 |
10.2.3. Współmałżonkom funkcjonariuszy i pracowników PSP, którzy doznali trwałej lub częściowej utraty zdrowia w wyniku choroby lub wypadku
Lp. | Województwo | Beneficjent | pomoc | Nr
wniosku |
data
przyznania |
1. | wielkopolskie | Renata | 1 500 zł | 094.U | 14.11.2014 |
2. | wielkopolskie | Sylwia | 9 895 zł | 042.U | 25.06.2014 |
10.2.4. Funkcjonariuszom i pracownikom (w tym emerytom i rencistom) PSP poszkodowanym w wyniku wypadków losowych
Lp. | Województwo | Beneficjent | pomoc | Nr
wniosku |
data
przyznania |
1. | opolskie | Piotr | 10 000 zł | 057.U | 16.09.2014 |
10.3. Przyznana pomoc w postaci zakupu sprzętu medycznego stanowiącego majątek Fundacji i przekazanie go w użyczenie Beneficjentów:
Lp. | Województwo | Beneficjent | Przedmiot
zakupu |
Wartość | Nr
wniosku |
data
przyznania |
1. | śląskie | Paula | Indywidualny przedmiot pionizujący BAFFIN TRIO | 9 900,00 zł | 057.U | 16.09.2014 |
2. | opolskie | Paweł | Łóżko rehabilitacyjne | 3 345,00 zł | 085.U | 14.11.2014 |
3. | małopolskie | Marian | Materac przeciwodleżynowy AUTO LOGIC 110 | 4 320.00 zł | 003.N | 16.09.2014 |
4. | małopolskie | Marian | Pompa Auto LOGIC | 8 180,00 zł | 003.N | 16.09.2014 |
5. | małopolskie | Jakub | Wanna rehabilit. ELEGNCE PLUS | 6 763,77 zł | 097.U | 14.11.2014 |
10.4.Mapa udzielonej pomocy w poszczególnych województwach
Województwo | Ilość
osób |
Suma
przyznanej pomocy |
Średnia
pomoc na 1 os. |
lubuskie | 0 | 0 zł | 0 zł |
lubelskie | 1 | 5 000 zł | 5 000 zł |
warmińsko-mazurskie | 1 | 6 000 zł | 6 000 zł |
świętokrzyskie | 2 | 12 200 zł | 6 100 zł |
podkarpackie | 4 | 14 400 zł | 3 600 zł |
podlaskie | 3 | 18 100 zł | 6 034 zł |
dolnośląskie | 6 | 18 800 zł | 3 134 zł |
kujawsko-pomorskie | 6 | 21 000 zł | 3 500 zł |
śląskie | 6 | 29 850 zł | 4 975 zł |
wielkopolskie | 9 | 46 495 zł | 5 167 zł |
opolskie | 6 | 47 045 zł | 7 841 zł |
pomorskie | 11 | 55 200 zł | 5 019 zł |
zachodniopomorskie | 13 | 81 280 zł | 6 253 zł |
mazowieckie | 17 | 99 838 zł | 5 873 zł |
małopolskie | 14 | 104 350 zł | 7 454 zł |
łódzkie | 17 | 121 000 zł | 7 118 zł |
11. Główne zdarzenia prawne w działalności statutowej o skutkach finansowych
W okresie sprawozdawczym miała miejsce zmiana brzmienia §8 Statutu Fundacji. Szczegółowy opis wprowadzonych zmian zawarto w pkt 8 niniejszego sprawozdania. Wprowadzona zmiana w brzmieniu §8 Statutu nadaje przyznawanej pomocy status pomocy społecznej co powoduje, że udzielana pomoc jest zwolniona z podatku na podstawie 21 ust. 1 pkt 79 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tj. Dz.U. z 2012r. poz. 361).
Fundacja nie prowadziła działalności gospodarczej w roku 2014 r. i nie przewiduje prowadzenia takowej w roku przyszłym.
13. Odpisy uchwał Zarządu Fundacji
14. Uzyskane przychody Fundacji w 2014r.
W okresie sprawozdawczym Fundacja uzyskała przychody z tytułu
- a) spadków:………………………………………………………………………………. 0,00 zł
- b) zapisów:……………………………………………………………………………….. 0,00 zł
- c) darowizn:……………………………………………………………………. 175 805,30 zł
- d) zbiórek publicznych: …………………………………………………………….. 0,00 zł
- e) źródeł publicznych (w tym z budżetu państwa i gminy): ………….. 0,00 zł
- f) oprocentowania rachunków bankowych: …………………………. 44 312,83 zł
- g) loterii: …………………………………………………………………………………. 0,00 zł
- h) odpłatnych świadczeń w ramach celów statutowych: ……………….. 0,00 zł
- i) działalności gospodarczej: …………………………………………………….. 0,00 zł
- j) innych rodzajów dochodów: ………………………………………….. 56 441,05 zł
RAZEM PRZYCHODY:……………………………………………. 276 559,18 zł
15. Koszty działalności Fundacji:
Jak wynika z poniższego zestawienia – koszty Fundacji związane z prowadzeniem działalności statutowej (administracyjne i pozostałe) stanowią zaledwie 5,80% wydatków ogólnych, co należy uznać za wynik satysfakcjonujący, wynikający m.in. z faktu, iż wszyscy członkowie organów statutowych wykonują swoją działalność w ramach Fundacji nieodpłatnie.
Nieznaczny progres kosztów w porównaniu do roku poprzedniego (5,45% w roku 2013) należy tłumaczyć m.in. wzrostem kosztów przejazdów członków Zarządu na zebrania związane z działalnością statutową. Szczegółowy wykaz kosztów z poszczególnych tytułów przedstawia się następująco:
15.1. Z tytułu realizacji celów statutowych
- a) realizacja celów statutowych Fundacji: …………………………. 587 048,86 zł
15.2.Z tytułu wydatków administracyjnych
- b) wydatki administracyjne:
- czynsze:…………………………………………………………………….. 1 381,51 zł
- opłaty telefoniczne:…………………………………………………….. 1 373,70 zł
- opłaty pocztowe: ……………………………………………………………… 0,00 zł
- inne wydatki administracyjne: …………………………………… 33 416,16 zł
RAZEM WYDATKI ADM.:………………………………………… 36 171,37 zł
15.3.Z tytułu działalności gospodarczej i pozostałych kosztów
- c) działalność gospodarcza: ………………………………………………………. 0,00 zł
- d) pozostałe koszty: ………………………………………………………………….. 3,91 zł
RAZEM POZOSTAŁE………………………………………………………. 3,91 zł
16. Liczba osób zatrudnionych w Fundacji:
W 2014 roku nie zatrudniano pracowników na podstawie umowy o pracę.
17. Łączna kwota wynagrodzeń w roku 2014 osób zatrudnionych
W roku 2014 nie zatrudniano pracowników na umowę o pracę.
W związku z tym nie wypłacano wynagrodzenia z tego tytułu.
18. Wysokość rocznego wynagrodzenia
18.1.członków Zarządu Fundacji
Nie wypłacano wynagrodzeń dla członków Zarządu Fundacji.
18.2.członków innych organów Fundacji
Nie wypłacano wynagrodzeń dla członków innych organów Fundacji.
18.3.osób kierujących wyłącznie działalnością gospodarczą Fundacji
Nie wypłacano wynagrodzeń z tego tytułu.
Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej.
19. Wydatki na wynagrodzenia z tytułu umów zlecenia
W 2014 roku zatrudniano dwie osoby na podstawie Umowy Zlecenia.
Łączna kwota wynagrodzenia za rok 2014: …………………………………………. 15 200,00 zł
20. Udzielone przez fundację pożyczki pieniężne
Fundacja nie udzielała pożyczek w roku 2014.
21. Kwoty na rachunkach bankowych
1. | Bieżący rachunek bankowy Credit Agricole | 24 836,13 zł |
2. | Bieżący rachunek bankowy ING Bank Śląski | 364,30 zł |
3. | Rachunek lokaty Credit Agricole | 781 324,25 zł |
4. | Rachunek Lokaty ING Bank Śląski SA | 616 046,40 zł |
RAZEM | 1 422 571,08 zł |
22. Wartość nabytych obligacji
W roku 2014 (podobnie, jak w latach ubiegłych) Fundacja nie nabywała obligacji.
23. Wartości objętych udziałów i nabytych akcji w spółkach prawa handlowego
W roku 2014 Fundacja nie nabywała akcji i nie obejmowała udziałów w spółkach prawa handlowego.
24. Nabyte nieruchomości i ich przeznaczenie
W roku 2014 Fundacja nie nabywała nieruchomości.
25. Nabyte pozostałe środki trwałe
W omawianym okresie dokonano zakupu środków trwałych o wartości:
- Łóżko rehabilitacyjne:…………………………………………………….. 3 345,00 zł
- Indywidualny przedmiot pionizujący BAFFIN TRIO………….. 9 900,00 zł
- Materac przeciwodleżynowy AUTO LOGIC 110………………… 4 320,00 zł
- Pompa Auto LOGIC………………………………………………………… 8 180,00 zł
- Wanna rehabilitacyjna ELEGNCE PLUS…………………………… 6 763,77 zł
RAZEM:…………………………………………………………………………. 32 508,77 zł
Wymienione środki trwałe pozostają w użytkowaniu podopiecznych Fundacji.
26. Wartość aktywów i zobowiązań fundacji ujętych we właściwych sprawozdaniach finansowych
- a) aktywa: …………………………………………………………………… 1 572 118,14 zł
- b) zobowiązania: ………………………………………………………………. 56 740,18 zł
27. Dane o działalności zleconej fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe
Fundacja nie realizowała zadań zleconych przez podmioty państwowe i samorządowe.
28. Wynik finansowy działalności wyszczególnionej w pkt. 24
Nie nabywano nieruchomości w roku i nie dokonywano ich zbycia.
29. Informacja o rozliczeniach fundacji z tytułu ciążących zobowiązań podatkowych, a także o składanych deklaracjach podatkowych
Fundacja na bieżąco dokonuje płatności z tytułu należności podatkowych oraz z tytułu ubezpieczeń społecznych. W obowiązujących terminach składane są deklaracje do właściwego Urzędu Skarbowego oraz oddziału ZUS.
30. Informacje przeprowadzonych w fundacji w roku sprawozdawczym kontrolach oraz wyniki tych kontroli
W okresie sprawozdawczym przeprowadzono w Fundacji przeprowadzono 3 kontrole wewnętrzne przez Komisję Rewizyjną Fundacji, co czyni zadość wymogom statutowym (nie rzadziej, niż raz na pół roku). Jedno z posiedzeń Komisji było spowodowane zmianą na funkcji Prezesa Zarządu (o czym mowa w pkt 7 na str 3). Zakres kontroli obejmował:
- prowadzenie ewidencji środków trwałych……………………………………. bez uwag,
- realizację uchwał podejmowanych przez Zarząd Fundacji……………… bez uwag,
- kontrolę stanu kont i zasobów finansowych………………………………….. bez uwag,
- kontrolę i analizę sprawozdania finansowego Fundacji……………….. akceptacja,
- kontrolę prowadzenia dokumentacji……………… uzupełniono w trakcie kontroli.
Wyniki kontroli:
Komisja nie zgłosiła uwag do wymienionych wyżej punktów i tym samym wniosła do Rady Fundacji o udzielenie absolutorium Zarządowi Fundacji za okres sprawozdawczy w rozumieniu §24 ust. 6 Statutu.
W toku kontroli w m-cu grudzień 2014r. Komisja Rewizyjna zgłosiła zalecenia o charakterze porządkowym, do realizacji w roku 2015r.
Na tym sprawozdanie zakończono.
Podpisy członków Zarządu:
(sprawozdanie podpisuje co najmniej dwóch członków
Zarządu Fundacji, jeżeli statut nie stanowi inaczej)